Budapesti panorámával népszerűsítik Ausztriát

Nem történt hiba, nem a képszerkesztő kolléga keverte össze a bécsi és budai panorámaképeket Ausztria új utazásösztönző reklámjaiban. travel_builds_bridges_azaz_az_utazas_osszekot_minket_0-19_screenshot_resize.png

Az osztrákok a koronavírus kapcsán újfajta marketingbe kezdtek, ugyanis nem a saját ikonikus helyeik szerepelnek a nyári reklámfilmekben és hirdetésekben, hanem a küldőországok látványosságait használták fel. A magyar közönséghez szóló kisfilm a budapesti Erzsébet hídon készült, ahonnan látszik a budai vár, a Parlament és minden, ami a kettő között van.

Akkor most Budapestre vagy Bécsbe utazzak?

Egy grazi srác, Norbert élménybeszámolóját halljuk, ahogy körbe néz a hídon. „Olyan jó, hogy Magyarországra utazhattam. Milyen jó lesz Téged is vendégül látni nálunk, Ausztriában.”

A 20 másodperces szpot egy snittből készült, vágás nélkül. Nem látunk ütemes, drámai zenére gyorsan változó alpesi táját, Sacher tortát, bécsi Pratert, hegyi tavakat vagy síközpontokat. Nincsenek drónos felvételek a nemzeti parkokban vágtázó lovakról, sem a naplementében koccintó modellekről vagy villogó diszkófényekben bulizó fiatalokról. Hiányoznak az ikonikus látnivalók és élmények, amelyek általában megjelennek a klasszikus desztinációs reklámokban.

 

Nekem nem hiányoznak, mert a kliséket már ismerjük Ausztriáról. Olyan közel vagyunk egymáshoz, hogy sógoréknak már nem kell megmutatniuk a szomszédnak, hogy mi mindent kapunk, ha átlépünk Hegyeshalomnál.

Az osztrákok reklámja ezért hatásos.

Az érzelmekre hat (mint a legtöbb reklám), de valahogy mégis másképp.  Mélyebbre ássa magát ez a reklám a lelkünkben. A kölcsönösség elve van benne, ami pedig pszichológia.

Én elmegyek hozzád látogatóba és jól érzem magam, megnézem a nevezetességeidet, eszem-iszom a néped konyhájából és költöm a pénzt. Segítem a gazdaságod a koronavírusból kilábalni. Cserébe milyen jó lesz, amikor te jössz majd hozzám és ugyanezt teszed. Hiszen barátok vagyunk, akik a bajban segítik egymást, vagy legalább felebarátságból viszonozzák azt, amit kaptak.

Mivel Norbert Grazból már idejött, most nekünk kell menni Ausztriába. A becsületünk nem engedheti, hogy adósok maradjunk. Ugye, most már látjuk, hogyan befolyásolt minket Norbert Grazból.

A kölcsönösség elvét sok helyen alkalmazzák a marketingben. A közértben, amikor kóstolóval kínálnak, nagyobb eséllyel vesszük meg a kóstolt terméket, mert a génjeinkben van, hogy viszonozni akarjuk, amit kaptunk. A bevásárlóközpontban ajándékba kapott miniszappan vagy illatminta is hasonló hatást érhet el. De ha a pincér a számlánál egy kis mentolos cukrot ad nekünk ajándékba, valószínűleg több borravalót fog kapni.  

Ez a reklám persze nekünk csak úgy működik, ha magyarul beszélnek benne és számunkra könnyen felismerhető képeket látunk. Ugyanez a kampány a szomszédos országokban nem működne. Viszont az Österreich Werbung (vagyis az Osztrák Turisztikai Ügynökség) a fontosabb küldő piacokra mutációkat készített. Mindenhol ugyanaz a sztori: egy osztrák egy adott nemzet jellegzetes helyén egy hídon nézelődik. A szöveg hasonló mindenhol.

cz_building_bridges_full_hd_mp4_0-19_screenshot_1.png

A szlovákoknak szóló verzióban az Öreg hídról látjuk a pozsonyi Várt, a cseh verzióban pedig a prágai Károly híd van a középpontban.

A tervek szerint 15 országban fogják elindítani a „Travel Builds Bridges”, vagyis az utazás hidakat épít elnevezésű kampányt, ahogy szépen megnyitnak a határok. A híd erre egy klasszikus kép, mert összeköt minket, segítségével át tudunk kelni az akadályokon és a híd túloldalán új lehetőségek várnak. Ez a koronavírus utáni határnyitásokhoz remekül passzol.

Hasonló szlogent és logót használt Ausztria 2015-ben az Eurovíziós Dalfesztiválkor, bár akkor a zene kötött össze minket, most pedig az utazás. A távolkeleti és észak-amerikai vendégek idén nyáron nem fognak Európába utazni, így nem valószínű, hogy a Brooklyn Bridge vagy a tokiói Szivárvány-híd szerepet kap majd a kampányban, de a londoni Tower Bridge-re sem látok túl nagy esélyt.

travel_builds_bridges_solidarita_a_sloboda_cestova_ako_nosne_piliere_novej_kampane_0-17_screenshot_resize.png

Azt gondolom, hogy ez a kampány be fog kerülni a turisztikai tankönyvekbe. Addig viszont idén nyáron leróhatjuk a „tartozásunkat” az osztrákok felé és felfedezhetjük Bécs múzeumjait, Burgenland magyar vonatkozásait és a Fertő tavat. Bejárhatjuk Salzburg, Tirol vagy Karintia hegyi ösvényeit, tavait és nemzeti parkjait vagy csak sasszézhatunk a Mariahilferstrasse és Parndorf között.  

Biztonsági tájékoztató az osztrák üdüléshez - ha Ausztriába utazol, ezek fontosak

 UPDATE (2020.jún.17): Norbertről találtam egy másik képet.103699375_23844831490770061_1543071765576403060_n.jpg

#travelbuildsbridges #ausztria #feelaustria #desztinációmarketing

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr5615825500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ABC Jozsi 2020.06.18. 21:22:34

Szia, mikor esel le a szikláról? Meg szeretném nézni azt a rést (érted, nem elirás :-) )

gybala · http://www.balazsutazik.hu 2020.06.24. 15:44:02

@ABC Jozsi: Hello Józsi. A szikláról nem szeretnék leesni kb. 1,5 km-t a szórakoztatásodra, de ha érdekel, hogy milyen a rés a Grand Canyon alatt, akkor a Google térképpel végig tudsz rajta menni az útvonalon:

Légy résen (érted, nem elírás) a növényzetre és az állatvilágra , ahogy haladsz az útvonalon: www.google.com/maps/about/behind-the-scenes/streetview/treks/grand-canyon/

Ez a kanyon déli részén lehetséges, amit az amerikai nemzeti park szolgálat üzemeltet. Én a nyugati sziklák egyikén ülök (Eagle Rock-nak hívják a részt), ahol a SkyWalk üveg híd is van. Ezt a Hualapai indián nemzet irányítja és itt nem lehet lemenni kirándulni a völgy aljába, ahol a rés van (érted, nem elírás :-)).

Instagram

Szállásfoglalás

Booking.com

Címkék

Airport (4) Amerikai Egyesült Államok (17) Anglia (5) art (17) Art is Business (4) athen (3) Ausztria (4) Ázsia (6) a világ leggiccsesebb naplementéi (3) a világ második legjobb állása (12) Balázs utazik (4) beach (6) Berlin (14) biztonság (3) bor (3) Budapest (11) budapest (3) business lounge (3) club med (7) cool (11) costa (10) covid (10) cruising (3) desztináció marketing (3) disneyland (3) dubai (3) Ecuador (3) elnökválasztás (3) Európa (3) feelaustria (3) Finnország (4) Florida (4) food (3) foto (9) franciaország (10) Galapagos szigetek (3) gasztro (15) GermanyAwaitsYou (3) görögország (10) hajó (12) hotel (7) Ibiza (4) Japán (4) Kalifornia (4) karácsony (3) karácsonyi ajándék (6) karib szigetek (17) Kína (5) London (13) London2012 (5) Los Angeles (3) Magyarország (11) Malmo (3) mauritius (9) Miami (7) Miami Beach (4) Mikulás (7) Motto (3) museum (3) naplemente (6) Naxos (3) Németország (20) NEW YORK (6) New York (12) New York City (4) nyaralás (3) oasis of the seas (16) Olimpia (4) Origo (4) Őrség (4) Őrségi Nemzeti Park (3) párizs (5) Peking (5) Press (40) provence (5) rádió (3) Reggeli (3) repülés (10) repülőtér (4) roadtrip (3) Rovaniemi (3) royal caribbean (18) RTL Fókusz (6) RTL KLUB (10) Sajtó (28) sajtozsemle (30) Samsung (6) Samsung Global Blogger (8) Spanyolország (7) Spektrum Home (3) st. john (3) st. martin (4) strand (4) Svajc (4) Svédország (3) Szingapúr (3) sztárok nyomában (4) tenger (3) tengerihajó (3) Tokio (3) Tokyo (3) Törökország (3) USA (33) utazás (10) utazas (48) video (47) Washington (4) Washington DC (3) where the hell is matt (3)
süti beállítások módosítása