Pécs - hétvégi menőségek 48 órában

Pécs egy nagyon cool city. Ezt a legutóbbi hosszú hétvégés látogatásomkor megint megtapasztaltam. Eddig csak egy-egy félnapot töltöttem itt, amit persze élveztem, de most végre három napom volt körbejárni a várost és környékét, felfedezni a hamisítatlan „pécsiségeket”.

img_0525.JPG

 

Hivatásos utazóként vegyültem el a város forgatagában. Amikor belföldön utazom, valahogy nem tudok olyan hangulatba kerülni, mint külföldön, hisz ismerősek a feliratok, ugyanazok az üzletek, mint ahol lakom, a szállodai reggelinél a sajt és a kenyér íze is ugyanolyan, na meg ugyanazt a nyelvet beszélik. Most viszont megpróbáltam mindent a felfedező szemein keresztül nézni. Az érzékszerveimet kinyitottam, hadd érjék a baranyai meglepetések.

A két és fél nap alatt rengeteg élményt gyűjtöttem és kijelenthetem, hogy Pécs nagyon meglepett.

Tele van hangulatos/trendi/cool/hipszter/újhullámos/bohém (a megfelelő aláhúzandó) helyekkel a város, amik megérnek egy látogatást.

Ha Pécsett jársz, ezeket a helyeket ne hagyd ki! A főcímekre kattintva további információt találsz az egyes helyekről.  

TIPP: Pécs nyitva!

Pécs hangosan mondja, hogy ismét nyitva van a koronavírus után. A város pezseg, vannak jó kis programok és persze akciók, amivel a belföldi látogatókat csábítják a városba. A helyi szállodákban, illetve a turisztikai információs irodában kapsz egy „útlevelet”, amiben az akciókat találod. Gyűjteni kell a látnivalók pecsétjét és a végén egy ajándékot kapsz. Ha az apró ajándék nem is mozgat meg, az akciós szállás-, gasztró- és program ajánlatokat érdemes végigböngészni és a megfelelő helyeken bemondani a „Pécs nyitva kulcsszót” a kedvezményekért. Részletek

 img_0539.JPG

SZÉCHÉNYI TÉR ÉS KÖRNYÉKE

Minden bizonnyal, a legtöbb látogató első útja a város főterére vezet. Itt a dzsámi, a város egyik ikonja, ami rögtön megadja a délies hangulatot Pécsnek. A sok leander virág, a csobogók és esténként a pezsgő hangulat mediterrán köntöst kölcsönöz az egyébként nyugis főtérnek. A helyiek a Hunyadi szobornál, illetve a ló tökénél szoktak találkozni. A főtéren van a városháza és alatta a turisztikai információs iroda.  Innen, a város szívcsakrájából indul a Király utca, tele éttermekkel és bárokkal. A főtér egyik sarkában a Zsolnay-kút, ami egy klasszikus látnivaló az eozinos porcelán figuráival. Pár lépés a régi zsinagóga épülete is és a nagy bevásárlóközpont is a közelben van. A múzeumok utcája is csupán egy sarok innen. 

 

TIPP:

A városháza épületében, a recepció mögött van egy eszméletlen szép Zsolnay óra. A látogatók többsége ezt nem ismeri, így érdemes bekéredzkedni és megcsodálni a különleges porcelánt. 

img_0536.JPG

 

DZSÁMI

Ma már nem iszlám vallási épület az egykori török kori műemlék. Pécs jelképe hivatalosan ma a Gyertyaszentelő Boldogasszony temploma. A török-iszlám építészet jegyei (Mekka felé néző imafülke, kalligráfiák a Koránból) az épületben felfedezhetők, ahogy a keresztény vallási elemek is. Ettől a keleti-nyugati találkozástól is különleges az épület.  Az interaktív kiállításon végig követhetjük, hogyan változott a vallási központ a különböző történelmi időkben. 

img_0445.JPG

TIPP:

Ha a dzsámi mellett, a pécsi székesegyházat is megnéznéd, lehetőség van jegycsomagot vásárolni, ami így kedvezményesebb. Részletek 

 

PÉCSI LAKATFAL

Klasszikus látnivaló a főtér mellett a Janus Pannonius utcában. Ma már rengeteg helyen vannak lakatok, de a pécsi lakatfal hagyománya 1971-ben kezdődött, amikor a szomszédos iskola végzős diákjai a szekrény lakatjukat az érettségi után ide rögzítették. A falat meg kellett újítani és ma már az utca végében egy modernebb lakatfal is található.

 img_1377.JPG

View this post on Instagram

A post shared by Travels of Balazs �travel blog (@gybala) on

 

 I LOVE PÉCS CAFÉ

A városháza épülete mellett van egy hangulatos kis kávézó. A teraszon lehet figyelni a főtér nyüzsijét, de én inkább a hűvös belső teret választottam. A kávézó másik sarkában, a turisztikai információs pont található, ahol a prospektusok mellett, designos szuveníreket is beszerezhetsz.  

 

PARTISAN CAFE BAR

Művészeti és design kávézó. Egy régi vadászétteremből alakíthatták át ezt a nagyon cool helyet. A pulton lévő vitrinben még volt pár ínycsiklandozó kalácsszendvics sonkával, bazsalikomos pesztóval és aszalt paradicsommal. A DJ az előző esti buli kellékeit pakolta össze, miközben én a Renyagyár képeket és illusztrációkat nézegettem a galériában.

 

LYR SPECIALIY COFFEE AND FOOD

A főtértől egy kicsit arrébb, az Elefántos házzal szemben nyílt meg pár éve a vegán étterem és kávézó. Nemcsak a nemzetközi diákok miatt van létjogosultsága egy ilyen helynek, hanem a helyiek is kíváncsiak a húsmentes életmódra. Legalábbis ezt mesélte a kávézóban dolgozó srác. A táblás menü változik, a kávé világospörkölésű és minden növényi. A LYR elnevezés egy csillagkép nevéből ered, amit „Veganak” is hívnak. Ez egyébként a legfényesebb csillag nyáron.  

img_0690.JPG

 

BALKÁN BISZTRÓ

Többen is ajánlották ezt az éttermet. Már majdnem elindultam haza a városból, amikor még gyorsan beugrottam egy kis csevapcsicsis uzsonnára. A délutáni hőségben rajtam kívül nem sokan voltak, de bizony megérte a káposztás, hagymás balkáni kolbászka a pirított kaláccsal. A Balkán ízvilága, a belső kert hangulata és a benti, eldugott kis szerelmes zug nem véletlenül lett a pécsiek egyik kedvenc helye.  

 

PÉCSI KÁVÉ

A sétálóutcából nyíló eldugott udvar közepén egy hatalmas fügefa van. Az ad árnyékot a pár kisasztalnak.  A táblás kávémenü hozza a szokásos ajánlatokat, viszont eszpresszo tonikot máshol még nem kóstoltam. Nem nagyon szeretem a kávét mással keverni, de ezt ki kellett próbálnom. A világos pörkölésű kávét jégre öntik és prémium tonikkal keverik össze. A pohárba lime és menta is kerül. A napi kávémat nem fogja kiváltani, de frissítő és érdekes ízvilága volt. Kár lett volna kihagyni.   

 

BAZÁR PÉCS

Én boros vagyok, de a nagy melegben jól jön egy pécsi sör. A sörimádóknak a Bazár egy kötelező hely Pécsett. 14 csapon változó kínálatban magyar kézműves söröket és hozzá sörkorcsolyákat is kínálnak. Az sörnevek sokat elárulnak: kapucinus szeplőtlen, stari fehérlófia, fehér nyúl és legenda kiwi.img_0677.JPG

 

SZÁLLÁS TIPP:

Szálláslehetőség bőven akad a városban. Megszállhatsz a klasszikus Palatinusban vagy a számos jó minőségű hotel egyikében. Belvárosi szobákat vagy apartmanokat az airbnb-n találsz. Én most a négycsillagos Hotel Árkádiában töltöttem két éjszakát, ami a főtéren való elhelyezkedése miatt remek volt. Minden a közelben volt, a szobához járt reggeli és parkoló. Amennyiben az udvar megtelne autókkal, a recepción kérhetsz belvárosi behajtási engedélyt. 

A Pécs Nyitva program keretében akciós szállásajánlatokat találsz ezen az oldalon. 

 

KIRÁLY UTCA ÉS KÖRNYÉKE

Covid ide vagy oda, péntek és szombat este a Király utca úgy pezsgett, mint egy kalcium tabletta a pohár vízben. A Nemzeti színház erkélyén beatbox és DJ bemutató volt, a klasszikus Palatinus hotellel szemben pedig örökzöldeket nyomott egy utcazenész. A főtérről beszűrődött az indie-rock banda és a hip-hop tánccsapat ritmusa is. A bárok, kávézók, éttermek egymást érik, aztán hirtelen vége szakad a pezsgésnek nagyjából ott, ahol az egykori városfal egy darabja még áll. 

TIPP:

Itt található a PÉCSIKE bicajmegosztó egyik állomása is. A pécsi városi tömegközlekedést bővítették az e-közbringa rendszerrel, aminek 7 különböző dokkoló állomása van. Nem csak helyieknek lehet érdekes, de a látogatók is tudják használni egy-egy napra. A napi bérlet ára 350 Ft, amivel alkalmanként 30 percig ingyenes a bérlés. Részletek

img_0611.JPG

 

REGGELI és NAPPALI

Az egyik nagy kedvencem a Király utcában. Van benne romkocsma hangulat, egyetemi feeling, máló pompa, trendiség és minden, ami egy villásreggelihez vagy egy kávézáshoz kell. A sült szilvás amerikai palacsinta, az eggs benedict vagy az angol reggeli a világ bármelyik menő reggelizőhelyén megállná a helyét. A Reggeli mellett van a Nappali, ami egy bár. A többség az utcai fronton ül és figyeli a Király utca történéseit, nyáron napközben belül csak páran voltak, akik home office-nak használták a helyet. A falakon zseniális grafikák vannak, amik szintén a Renyagyárból kerültek ki. Esténként itt élő zene is szokott lenni. Az épületben még egy hostel is található. 

 

img_9012.JPG

img_9020.JPG

 

COOLTOUR CAFÉ

A hátsó kert egy nyugis színfolt tud lenni a nyüzsgő utca után. A bár és kávézó belső tere pedig nagyszüleink bútorait idézi. A műbőr fotelek és a hozzájuk passzoló kis asztalok egy régi korba repítenek. A kiszolgálás a pultnál van. img_0582.JPG

 

ZSANÉR BISZTRÓ

Ide csak benéztem egy fotóra. Hasonlóan retró bútorok vannak itt is.  img_0625.JPG

 

MADE IN PÉCS CAFÉ

Kívülről nem annyira fogott meg a hely, viszont benn megláttam egy régi neontábla betűiből kirakott Pécs feliratot és be kellett nézzek. Menő bár, sokfajta koktéllal. Itt is beszerezheted, a városi programajánló magazint, a Made in Pécs ingyenes havi kiadványát amit ezen a linken is letölthetsz.  img_0618.JPG

 

VARÁZSPADLÁS és BRUMMOGDA

A Király utca varázspadlására most sem sikerült benéznem, de ami késik nem múlik. Mackók, játékok és sok érdekes tárgyat lehet itt megnézni. A Főtértől nem messze a Brummogda, egy macikórház. Az ablakon belesve sok-sok mackó volt éppen gyógyulóban.  

 img_0928.JPG

 

MÚZEUMOK

 

Nem hiába választották 2010-ben Pécsett Európa kulturális fővárosává. Bár, abban az évben is jártam itt, akkor mégsem éreztem a kulturális pezsgést, ami mondjuk köszönhető volt annak is, hogy nem készült még el minden. El kellett telnie jó pár évnek és most valóban mondhatjuk, hogy Pécs egy kulturális város, tele múzeumokkal és látnivalókkal. Viszont, nem voltam elájulva az összes múzeumtól, amit meglátogattam. A múzeumpedagógia részt hiányoltam némelyikből, ahogy céltalanul bolyongtam a termek között. Azt gondolom, némelyikből többet is ki lehetne hozni.   img_1081.JPG

 

ZSOLNAY NEGYED

Nem szabad kihagyni a Zsolnay kulturális negyedet. A városközponttól akár a kölcsönzős bicajjal is oda lehet jutni, de én autóval mentem. A régi Zsolnay gyárat felturbózták, kipofozták és egy szuper hangulatos hely lett. Van itt számtalan kiállítás, néhány bár és kávézó, apró üzletek, sőt még vendégfogadó is. Nem csak a kerámia körül forog itt az élet, hanem természettudományi érdekességek is akadnak, mint a planetárium. Egy teljes napot is el lehet itt tölteni, annyi minden van. Viszont, sok lesz a jóból egy teljes nap, így érdemes részleteiben felfedezni a negyedet. 

TIPP:

A belépőjegyeket külön-külön is meg lehet venni az egyes kiállításokra, de vannak csomagárak, amikbe akár távolabbi látnivalók is beletartoznak. Az összes pécsi múzeumnál kell fotó és videójegyet váltani, ha meg akarod örökíteni az élményeket. Részletek

 

Az alábbi helyek mind a Zsolnay negyedben találhatóak: 

LÁTVÁNYMANUFAKTÚRA

Itt készülnek ma a híres Zsolnay kerámiák. Munka közben lehet megnézni a dolgozókat, ahogy csodát művelnek az agyaggal. img_1462.JPG

 

RÓZSASZÍN ZSOLNAY

Minden tárgy, amit itt látsz rózsaszín. Instagrammerek nagy kedvence lehet ez a terem, ami közvetlenül a látványmanufaktúránál található. img_1554.JPG

 

A ZSOLNAY ARANYKORA – GYUGYI GYŰJTEMÉNY

A kiállításon a gyár legszebb porcelánjai láthatóak. Nekem kifejezetten tetszett az alsó szinten található art deco rész, ahol az egyedi eozinos technikával készült porcelánok vannak. Az „olajos csillogású” tárgyak szinte életre kelnek a vitrinekben.   

 

1861 KESZTYŰMANUFAKTÚRA

A híres pécsi kesztyű ma úgy brandet kapott. A kesztyűkészítés 150 éves múltját és jelenét lehet itt megismerni, illetve a látványos műhelyben azt is nézhetjük, ahogy készülnek a divatos kesztyűk. A shopban persze vásárlásra is van lehetőség. 

 

Ennyi kiállítás és tabló olvasása után, itt az idő egy kis frissítőre a Zsolnay étteremben vagy egy apróbb kávézóban, de akár a parkba is kiülhetsz piknikezni. A táblák szerint a pokrócót ingyen kérheted kölcsön az információnál. 

 

ZSOLNAY MAUZÓLEUM

A múzeumnegyed külső részén, a dombon található a család nyughelye. Zsolnay Vilmos erről a dombról figyelte a gyárát, 1900-as halála után fia építette ide a mauzóleumot. Középen van az eozin szarkofág, amit felülről lehet megnézni, így automatikusan fejet hajtunk Zsolnay előtt. 

 

View this post on Instagram

A post shared by Travels of Balazs �travel blog (@gybala) on

 

CSOKO-LÁDA

Mielőtt elhagynánk a múzeumot, ugorjunk be a helyi cukorka és csokiboltba. A Csoko-Ládaban a hátsó műhelyben készített finomságok mellett, kézműves magyar csokik is kaphatóak. És mivel a Zsolnay negyedben vagyunk, így egy méretes csokiból készült vázát is lefotózhatunk. Szuvenírnek jó ötlet a Zsolnay csempés vagy pécsi látnivalós desszert. A csokiüzem egyik különlegessége a fügés-mandulás étcsokis Pécs íze kreáció.  

Pécs és a mandula

2019-ben Európai Év Fája díjat kapott a pécsi belváros fölött, a havi-hegyi mandulafa. Egy dunántúli mandulafáról már a 15. században is írt egyébként Janus Pannonius pécsi püspök, ami az örök megújulást szimbolizálja a városban azóta is. A pécsi püspök újratemetésekor 500 mandulafát ültettek a városban.

 

Pécsi szuvenírnek 2020-ban jó ötlet lehet még a Zsolnays arcmaszk, Vasarely poszter vagy Czékmány Vera kerámikus-iparművész helyes díszei, amiket több helyen megvásárolhatsz a városban. A legjobb ajándék persze az élmény

 

A Zsolnay negyeden kívül sok múzeum van városszerte, amelyek egy része a Janus Pannonius Múzeum égisze alatt működik.

VASARELY MÚZEUM

Vásárhelyi Győző 1906-ban Pécsett született. Művésznevén Victor Vasarelyként ismerjük ma a Franciaországba emigrált op art művészt. A geometrikus, színes formák látványosak és fotogének. A kiállításon fia munkái is megtekinthetőek. A múzeumot gyorsan végig lehet járni, nincs sok terem. Vasarely részletes életrajza magyarul és angolul a bejáratnál volt, de sem a korról, sem a stílusról nem tudtam meg sokat. Nekem kevés volt a magyarázó szöveg. 

 

ZSOLNAY MÚZEUM

Ha a Zsolnay negyedbe nem jutsz el, akkor itt áttekintheted a Zsolnay történelmet. Volt pár érdekes kerámia kiállítva, köztük a Kacsás-kút, de gyorsan bejártam a múzeumot, ami egyébként a város legrégibb lakóházában található. 

 

CSONTVÁRY MÚZEUM

Ki ne ismerné a magányos cédrus képét? Az állandó kiállításon Csontváry Kosztka Tivadar jelentős munkáit lehet megnézni. Itt is hiányoltam a múzeumpedagógiát. Nem értettem, hogy miért így van kialakítva a múzeum, miért ellentétes irányba navigál a tábla, amikor nem arra mennék. A kiállítás közepe-végén jött velem szembe a festő részletes és kicsit száraz életrajza. Akkor már egy tucat képét megnéztem, de a hátteréről semmit nem tudtam. A képeknél hiányoztak a leírások, a sztorik, az elemzések. A festmények címei persze kétnyelven ott voltak minden képnél, de jó lett volna plusz infót is megtudni a művek hátteréről. Húsz perc alatt néztem végig a festményeket és durcásan írtam bele a vendégkönyvbe, hogy számomra egy múzeumnak többet kell ennél nyújtani. Pláne, ha egy ilyen nagyszabású festőről van szó. A kijáratnál utána, egy térdmagasságban lévő polcon többnyelvű leírást találtam a festő stílusáról és hátteréről. Ezt hiányoltam eddig. Elolvastam és örültem, hogy visszamehettem kiegészíteni a vendégkönyvi bejegyzésemet.

TIPP:

A kijáratnál, az emeleten találsz egy asztalt, aminek az alsó polcán laminált ismertetők vannak. Érdemes ezekkel kezdeni a múzeum felfedezését. 

img_1408.JPG

 

CELLA SEPTICHORA

Az 1600 éves festett, ókeresztény temetkezési hely az Unesco világörökségi listáján is szerepel. A római korokból származó temetkezőhely sajátossága, hogy sok sírépítmény volt itt egymás mellett. A festett, bibliai motívumokkal díszitett sírhely kuriózumnak számít. A kiállítást önállóan is végig lehet nézni, vannak táblák és videók, viszont mindenképp ajánlom a helyi vezetett programot, mert így életre kelnek a kövek, megszólal a történelem. Különben meg csak kövek között nézelődsz, ahogy azt én is tettem az első látogatásomkor.   

 

TIPP: Föld alatti Pécs – séta a város alatt

Érdemes összekapcsolni a sírkamra felfedezését a szomszédos pincerendszer bejárásával, ahol egy pezsgőgyárba látogathatunk el.  Részletek 

 

LITTKE PEZSGŐPALOTA

Egy remek program a meleg nyári napokon. A sírkamrák mellett egy impozáns épület található, modern fogadótérrel és hagyományos pincével, ahol pezsgő kóstolással várják a látogatókat.

Pécs városa alatt egy 50 km hosszú pincerendszer található. A házak alatt a római korban a bort tárolták, a török időkben menekülési útvonal volt. A törökök fent, a magyarok lent futottak. Az éléskamrák egy időben átjárhatóak voltak, aztán mindenki lefalazta a saját részét. Itt a pincerendszer sötét zugaiban találkoztak a kispapok és az apácák is. Ma pezsgőt, illetve bort készítenek. A 70-es és 80-as években hatalmas termelés folyt itt, évente 8 millió palack pezsgő készült. Ma évi 3000 palack készül csupán, ami azt jelenti, hogy ezt a pezsgőt csak itt lehet megvenni, nagykereskedelembe nem kerül.

A pince felfedezéséhez kötelező a biztonsági felszerelés. A láthatósági mellény, sisak és szemüveg véd bennünket a pezsegő eszenciától. A kb. egyórás program alatt kiváló idegenvezető kísérte a csoportot és mesélt izgalmasan a pezsgő készítéséről és a hely szelleméről. A palack-kincstárban megtudtam, hogy annyi üveg található itt, mint Pécs lakossága az egyetemistákkal együtt. Így, itt minden pécsinek jutna egy üres üveg. A program végén lehetőség van felár ellenében a ház rosé pezsgőjét is megkóstolni.  

  

TIPP: Pécsi idegenvezetés

 Ha nem akarsz bajlódni, hogy mit milyen sorrendben fedezz fel Pécsett és meg akarod ismerni a város néhány rejtett kincsét, érdemes egy helyi idegenvezetőre bízni magad. Van lehetőség csoportos felfedezésre garantált szombati indulással, de akár privát túrára is bejelentkezhetsz Szilágyi Zsuzsanna idegenvezetőnélimg_0992.JPG

 

PÉCSI SZÉKESEGYHÁZ

A templom 19. század végi felszentelésekor azt írták az újságok, hogy „Aki mennyországot akar látni, az jöjjön Pécsre!”. A katedrális impozáns, az orgonajáték mennyei, ráadásul Lotz Károly és Székely Bertalan faliképei díszítik a belső tereket. Az egyik toronyba fel lehet menni, ahonnan remek kilátás van Pécsre. Idén felújítják a templomot, így az kedvezményesen látogatható. 

 

KÖZÉPKORI EGYETEM

A templom szomszédságában található a középkori egyetem maradványa, amit 1367-ben alapítottak. Aki a régmúlt kövei között szeret nézelődni, annak érdekes lehet, de itt is érdemes idegenvezetővel bejárni a helyet, hogy a kövek megszólaljanak. A többiek addig ihatnak egy limonádét a templom melletti kávézóban.  img_9101.JPG

 

IRÁNY A ZÖLD

A sok épített emlék mellett akad Pécsett és környékén természeti látnivaló is. A Mecsek lábánál található várost, érdemes magasból is megnézni. A Tettye városrészt sokan ajánlották, de most nem jutottam el oda. A TV torony is kimaradt, aminek tetején kilátó és étterem van. A helyi fiatalok gyakran mennek a Niké szoborhoz is.

 

PÉCS ZOO

A pécsi állatkert a város fölött található. Autóval mentem és az épület előtt le is tudtam parkolni. Nem vagyok nagy állatkert-rajongó, bár sokban megfordultam már a világban. A látogatáskor a bejáratnál egy modern épület fogadott, de mielőtt beléptem, online rákerestem, hogy kik felügyelik ezt az állatkertet. Az EAZA európai állatkertek szövetségének pecsétje egyfajta biztosítékot adott arra, hogy az állatok tartása, gondozása és beszerzésük etikusan történik itt. Sok információt nem találtam, de a lelkiismeretemmel így nyugodtabban léptem be.  

A nem túl nagy, de annál hangulatosabb parkban sok állat van, sok különleges példány is. Az akváriumban a tengeri halak ezer színben villognak, a terrárium lakói is látványosak voltak. A fókák csak lubickoltak, akiket egyébként a járvány közben webkamerán is lehetett követni, a medvének jó melege lehetett. A majmok éppen hűsöltek, amíg a szurikáták hancúroztak. A táblák az állatok mellett információkkal voltak tele.

 Kettősség maradt bennem az állatkertekkel kapcsolatban a látogatásom után is. Egyrészt az állatkertek hasznosak lehetnek, mert oktatnak és olyan egyedeket láthatsz testközelből, amiket csak a biológiai albumban. A gyerekek imádják a helyet. Másrészt, ezek az állatok nem élnek szabadon. Persze, kérdés, hogy mi lenne velük a szabadban. Mindenesetre a 60 éves pécsi állatkertben töltött másfél óra kellemes kikapcsolódás volt. 

 

View this post on Instagram

A post shared by Travels of Balazs �travel blog (@gybala) on

 

Az állatkert mellől indul a mecseki kisvasút, ami babazsúrok ideális helyszíne lehet. Én ezt kihagytam és a Flóra pihenő parkolójáig gurultam.  img_1214.JPG

 

FLÓRA PIHENŐ

A népszerű és rövid kiránduló útvonal végén található a kőépület, ahonnan szép kilátás van. A környék elég szemetes volt, az előző este bulizók kellékei pihentek az asztalon és a fűben. A kilátó mellett van egy fára szerelt hinta. Ez lett az egyik menő pécsi Instagram helyszín. A hintát egy helyi ember szerelte fel, csak úgy, sokak örömére. Ottjártamkor nem kellett várakozni, hogy én is lógassam a lábam, de gyanítom a hűvösebb kiránduló időben egymásnak adogatják a deszkát a romantikus képeket készítők. 

TIPP:

Bárhol kirándulsz és szemetet látsz, amit azért van gusztusod megfogni, akkor vegyél fel 1-2 eldobott palackot vagy zacskót és dobd a kukába. A gyűrű nem fog leesni az ujjadról, de legalább a következő látogató nem botlik bele a szemétbe.

 

ORFŰ

Az állatkert után átvágtam a Mecsek dombjain és a túloldalon található Orfű strandjáig mentem. A kanyargós autóút nagyon hangulatos, utána a csobbanás a kistóban pedig igazán frissítő volt. Lett volna még mit nézni Pécsett, de nagyon vágytam a fürdésre. A pécsiek többsége inkább Harkányba megy strandolni, de nekem Orfű és a természetes vize hívogatóbb volt. A belépős strandon sokan voltak, főleg kisgyerekesek, akik a sekély vízben dagonyáztak. Én a tó másik végébe mentem, ahol a hangokat már nem lehetett észlelni és úgy éreztem, hogy csak az enyém a hely. A strandon van büfé és étterem is, zuhanyozni is lehet az öltözőben. Orfű több időt is megér, de nekem most csak egy gyors felfrissülés fért bele.  

 

PROGRAMOK

Pécsett egész évben vannak események. Kiállítások, bulik és koncertek is szép számmal akadnak, amikből ezen az oldalon találsz párat. 

img_1374.JPG

 

MÚZEUM UTCA PLUSZ 

A látogatásomkor zajlott a MúzeumUtcaPlusz programsorozat. Minden este fényfestés volt a Káptalan utcában és sok egyedi programot kínáltak. Ilyenkor tényleg érezhető, hogy pezseg a város.  

 

View this post on Instagram

A post shared by Travels of Balazs �travel blog (@gybala) on

 

PÉCSI SZELET

Szintén ezen a hétvégén volt a Baranya ízeit bemutató gasztró-gourmet fesztivál. A Káptalan utcában felállított fabódék a környék éttermeinek különlegességeit kínálták. A helyi termelők mézét, sajtot, lekvárt és chilliszószokat lehet kóstolni és venni. A kedvencem a Gastrochili kovászos uborkás zselé volt, ami hamburgerekhez kifejezetten ajánlott. Kóstoltam mojito koktélos macaront a Czukor Borsótól, helyi borokat a Belwardnál, isteni felvágottakat a Bőközi legendásnál, isteni sertés sültet a Jókai rendezvényháznál és ízletes kalácsmorzsás túrógombócot a Kiskastély vendéglő standjánál. A Krédlinél a sváb ízekre már nem maradt hely a gyomromban és a Rókusch kávékülönlegessége helyett is még egy pohár zöldveltelinit ittam inkább. Ha tehetitek, jövőre nézzetek a gourmet fesztiválra, ahova nem volt belépőjegy és az ételek árai is elfogadhatóak voltak. Ajánlanám a szervezőknek és a résztvevő éttermeknek, hogy a hagyományos vidéki vendéglátás nagy adagjait cseréljék kisebbre, így több étterem fogásait tudnám legközelebb kipróbálni. Köszi.  

 

Uh, elfáradtam a pécsi hétvégi felfedezésben. Belátom, hogy ennyi mindent egy hosszú hétvége alatt lehetetlen bejárni és felfedezni. Nem is kell az összes helyszínt bejárnotok, ezekből válasszatok egy csokorral, ha Pécsre terveztek kiruccanást.

Habár, a legtöbb helyen csak rövid időt töltöttem el, mégis átjött a város egyedi hangulata. Felemelő volt a pandémia után egy ilyen nyüzsgő várost megtapasztalni. Persze lehet, hogy a belvárostól odébb, a helyzet kevésbé ilyen sokszínű és pörgős, de ha látogatóként jössz Pécsre, biztos, hogy szuper élményekben lehet részed. 

View this post on Instagram

A post shared by Travels of Balazs �travel blog (@gybala) on

 

#PécsNyitva #Pécs #Magyarország #UtazzItthon #Pécsiségek

Pécs Város meghívására érkeztem, a beszámoló a saját élményeimet és véleményemet tükrözi.

 

Ha tetszett a beszámoló, dobj egy like-ot a Facebookon, kövess az Instagrammon és Youtube-on!

Esetleg Tokaj környékére utaznál? 36 óra Tokajon és Mádon

the_1.png

  

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr1516167206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Instagram

Szállásfoglalás

Booking.com

Címkék

Airport (4) Amerikai Egyesült Államok (17) Anglia (5) art (17) Art is Business (4) athen (3) Ausztria (4) Ázsia (6) a világ leggiccsesebb naplementéi (3) a világ második legjobb állása (12) Balázs utazik (4) beach (6) Berlin (14) biztonság (3) bor (3) Budapest (11) budapest (3) business lounge (3) club med (7) cool (11) costa (10) covid (10) cruising (3) desztináció marketing (3) disneyland (3) dubai (3) Ecuador (3) elnökválasztás (3) Európa (3) feelaustria (3) Finnország (4) Florida (4) food (3) foto (9) franciaország (10) Galapagos szigetek (3) gasztro (15) GermanyAwaitsYou (3) görögország (10) hajó (12) hotel (7) Ibiza (4) Japán (4) Kalifornia (4) karácsony (3) karácsonyi ajándék (6) karib szigetek (17) Kína (5) London (13) London2012 (5) Los Angeles (3) Magyarország (11) Malmo (3) mauritius (9) Miami (7) Miami Beach (4) Mikulás (7) Motto (3) museum (3) naplemente (6) Naxos (3) Németország (20) New York (12) NEW YORK (6) New York City (4) nyaralás (3) oasis of the seas (16) Olimpia (4) Origo (4) Őrség (4) Őrségi Nemzeti Park (3) párizs (5) Peking (5) Press (40) provence (5) rádió (3) Reggeli (3) repülés (10) repülőtér (4) roadtrip (3) Rovaniemi (3) royal caribbean (18) RTL Fókusz (6) RTL KLUB (10) Sajtó (28) sajtozsemle (30) Samsung (6) Samsung Global Blogger (8) Spanyolország (7) Spektrum Home (3) st. john (3) st. martin (4) strand (4) Svajc (4) Svédország (3) Szingapúr (3) sztárok nyomában (4) tenger (3) tengerihajó (3) Tokio (3) Tokyo (3) Törökország (3) USA (33) utazás (10) utazas (48) video (47) Washington (4) Washington DC (3) where the hell is matt (3)
süti beállítások módosítása