A legszebb karácsonyi kirakat idén

A karácsonyi kirakatok a világ nagyvárosaiban vásárlók ezreit vonzzák. A gyerekek belehelik az átlátszó falat, kézfoltos, ujjlenyomatos lesz az üveg, tülekedés alakul ki, de csak akkor, ha valami nagyon egyedi van ott vagy nagyon egyedian van odarakva.copy_of_y_owen_young.png

 

Engem mindig is vonzottak a kirakatok, amik remek cégérek és reklámnak minősülnek. Főleg a nagy áruházaknál, ahol rengeteg holmi van. A főiskolán reklámot és marketinget tanultam, így nem csak utcai járókelőként, hanem szakmai szemmel is figyeltem a kirakatokat.

p1290571.JPG

Mit és hogyan kell a kirakatba tenni, hogy oda valaki bemenjen. Csak a vásárlásösztönzés a cél vagy van társadalmi, művészeti értéke is?  

p1290629.JPG

Londonban, azt hiszem minden benne van a kirakatokban, főleg karácsonykor.  Egy londoni ingyenes metrós újságban azt olvastam, hogy a Harrod’s áruházban varázslatos dolgok történnek. Az olasz divatpáros Dolce&Gabbana tervezte és rendezte be az áruház 23 kirakatát.

Nagyon szeretem az ilyen együttműködéseket, mert a művészet, az egyéni stílus találkozik a business-szel.  

A videó a kirakatokról:

A tervezőpáros portékái nem feltétlenül az én stílusomat (és pénztárcámat) képviselik, de a divatbemutatóikat ismerve, másnap metróra szálltam és meg sem álltam a Knightsbridge állomásig, ahol a Harrods van. A Brompton Road-on található 1834-ben alapított luxus áruház ma a Katari Állam tulajdonában van. Habár még csak november volt, de már így is növekvő tömeg várt a frissen átadott kirakatok előtt.

 

Ámultam-bámultam, hogy micsoda alternatív valóságot álmodtak az üvegek mögé.

Mindegyik ablakban a tervezőpárost utánzó marionett bábuk mozogtak, körülöttük egyedileg elkészített dekoráció és persze a termékek, amiket a luxusáruházban lehetett megvenni. Mindegyik nagyon finoman volt elhelyezve, nem az áru volt a középpontban, hanem egy-egy történet. Az egyikben Dolce és Gabbana épp a magassarkú cipők közt próbálták kirabolni az áruház ékszer részlegét Mission Impossible stílusban.

 

A jelenetek nagy része szicíliai ihletésű. Az olasz sziget hétköznapjai, mesterségei, művészete jelent meg, ahogy a közönség egymás után tekintette meg az ablakokat. Ki gondolta volna, hogy egy karácsonyi kirakat utazásra inspirálhat?

Szülők hozták ide a gyerekeiket, akik az olasz kultúráról vagy épp gasztronómiáról beszélgettek. Fiatal lányok ábrándoztak a csillogó szilveszteri ruhákról, férjek figyelték feleségeik legapróbb rezzenéseit, hogy kitalálják mit vegyenek nekik az ünnepekre.

A Harrod’s előtti utcán egy hatalmas színes mesekönyv lapjai életre keltek.  

A tervezők a legapróbb részletekre is odafigyeltek. Minden stimmelt a kirakatban, ahogy megelevenedett a parfüm készítő, a szicíliai bábmester, a tésztagyártó története. Volt olasz opera kirakat vörös függönnyel és meghajló sztárokkal, szépségszalon és női szabászat bábukkal és manökenekkel. Diszkós bábuk, űrlények (ez mondjuk leugrott a dekorációból), óriáskerekes karnevál, családi karácsonyi ajándéknyitás és még pár kreatív mese.

p1290577.JPG

A kirakat nagyon vonzó volt, így én is bementem az üzletbe, ahol kifejezetten erre a karácsonyi alkalomra készített Stefano Gabbana és Domenico Dolce egy kapszula divat kollekciót. A tervezőpáros az egyik emeleten egy szicíliai piacot álmodott meg. A Szicíliában megismert hangos és büdös halpiac itt új értelmet kapott. A halas dobozok mellé sapkák és sálak kerültek, a cannolikkal együtt márkás szemüveget lehetett választani, a zöldséges ládákban elegáns táskák voltak, bár azokat nem kilóra mérték őket.

 

Az olasz divatház a Financial Times értesülése szerint 7 millió angol fontot költött a kirakatokra és arra, hogy a Harrods egyik szintjét berendezze a márkájával. Ez 2,5 milliárd forintnak felel meg! Az olasz vállalat szerint milliók fogják látni a londoni kirakatokat, akik vásárolni is fognak. Olyan hírverésre számítanak, ami túlmutat a szigetországon.  Inkább itt költötték el a reklám büdzséjük egy részét, minthogy színes divatmagazinokban helyeztek volna el hirdetéseket ugyanennyiből. Itt az egész D&G világukat és az olasz szellemiséget be tudták mutatni kicsiknek és nagyoknak.

 p1290637.JPG

Én üres kézzel távoztam, de egy alternatív londoni programnak jó lehet a karácsonyi kirakatnézés december 28-ig. Az ajándékokra szánt pénzből pedig inkább vegyetek élményeket, utazzatok, töltsétek együtt az időt olyanokkal, akiket kedveltek. A ruhát kinővöd, a parfüm elfogy, a cipő elkopik, a közös élmény viszont örökre megmaradt.   

 

 

p1290578.JPG

p1290618.JPG

 Ha tetszett, csatlakozz hozzám a közösségi csatornákon: 

Youtube

Facebook

Instagram

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsutazik.blog.hu/api/trackback/id/tr2713427819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Booking.com

Instagram

Szállásfoglalás

Booking.com

Címkék

Airport (4) Amerikai Egyesült Államok (17) Anglia (5) art (18) Art is Business (4) athen (3) Ausztria (4) Ázsia (6) a világ leggiccsesebb naplementéi (3) a világ második legjobb állása (12) Balázs utazik (4) beach (6) Berlin (16) biztonság (3) bor (3) Budapest (11) budapest (3) business lounge (3) club med (7) cool (11) costa (10) covid (10) cruising (3) desztináció marketing (3) disneyland (3) dubai (3) Ecuador (3) elnökválasztás (3) Európa (4) feelaustria (3) Finnország (4) Florida (4) food (3) foto (9) franciaország (10) Galapagos szigetek (3) gasztro (15) GermanyAwaitsYou (5) görögország (10) hajó (12) hotel (7) Ibiza (4) Japán (4) Kalifornia (4) karácsony (3) karácsonyi ajándék (6) karib szigetek (17) Kína (5) Köln (3) London (13) London2012 (5) Los Angeles (3) Magyarország (11) Malmo (3) mauritius (9) Miami (7) Miami Beach (4) Mikulás (7) Motto (3) museum (3) naplemente (6) Naxos (3) Németország (24) NEW YORK (6) New York (12) New York City (4) nyaralás (3) oasis of the seas (16) Olaszország (3) Olimpia (4) Origo (4) Őrség (4) Őrségi Nemzeti Park (3) párizs (5) Peking (5) Press (42) provence (5) rádió (3) Reggeli (5) repülés (10) repülőtér (4) roadtrip (3) Rovaniemi (3) royal caribbean (18) RTL Fókusz (6) RTL KLUB (12) Sajtó (30) sajtozsemle (32) Samsung (6) Samsung Global Blogger (8) Spanyolország (7) Spektrum Home (3) st. john (3) st. martin (4) strand (4) Stuttgart (3) Svajc (4) Svédország (3) Szingapúr (3) sztárok nyomában (4) tenger (3) tengerihajó (3) Tokio (3) Tokyo (3) Törökország (4) USA (33) utazás (10) utazas (48) video (47) Washington (4) Washington DC (3) where the hell is matt (3)
süti beállítások módosítása