Ezért fontos naplementét nézni (nem csak nyaraláskor)

Tudjuk, hogy minden nap megismétlődik. Megszámlálhatatlanszor láttuk már. Ismerjük a forgatókönyvet, mégis minden alkalommal el tud varázsolni bennünket a nap játéka. Nyaraláskor pedig sokszorosan érzékenyek vagyunk a naplementére vagy éppen keltére.

24 óra a nap körül

A napfelkeltével egy új szakasz kezdődik minden nap. Sötétségből lőn világosság. Ezt akarjuk egy nyaraláskor a legkevésbé megtapasztalni, hiszen végre lehet aludni. Mégis, egy különlegesen korai reggeli keléstől az egész nap jobb hangulattal indul(hat). Napközben a strandon fekszünk a nap felé fordulva. Mintha a Napisten templomában imádkoznánk, szívjuk magunkba az energiát. Félünk is tőle, mert árthat, de mint egy függő beteg arcunkat felé fordítjuk. A nap végén, miért varázsol el bennünket egy naplemente? Tudjuk, hogy a tenger mögött egyszer csak le fog bukni, de mégis minden alkalommal végignézzük.

Ebben a blogbejegyzésen a görög nyaralás naphoz kapcsolódó képeit válogattam össze. A gyűjtés közben azon gondolkodtam, hogy miért vagyunk érzékenyebbek a nyaraláskor a naplementére. Én évek óta fotózom a világ leggiccsesebb naplementéit, itt a blogon is találtok a korábbi válogatásokból: Ibiza, tengerenPárizs, Mauritius

A Huffington Post cikkjében tudományos magyarázatot találtam a naplemente jelentősségére:

1. Lelassítja az időt - mivel időt szentelünk rá, kiprovokáljuk az agyunktól, hogy az mentálisan frissüljön. A kutatás szerint a résztvevők miután időt szántak a naplementére úgy érezték, hogy több idejük volt és kevésbé voltak türelmetlenek.

2.- 3. Nem vesz el sok időt az sűrű napunkból és a szabadban vagy - Még akkor is nézd meg a naplementét vagy az arany órát, ha utána vissza kell menned az irodába dolgozni. 20 percnyi friss levegő fokozza a vitalitást.

4. Egészséges multitasking - naplementét lehet nézni futás, bicajozás, gyaloglás közben, vagy csak ülve egy padon. A mozgásnak ismert a mentális előnye,  többek között enyhíti a depresszió tüneteit. A semmittevő nézés is egészséges, mert közben gondolkodunk, éberek vagyunk, figyeljük a körülöttünk lévő világot.

5. Arra fog késztetni, hogy letedd a telefonod. - Tudom ez a blog a sok fotóval nem épp ezt erősíti, mert én is szeretem megörökíteni a pillanatot, de ha sokszor nézel naplementét, egy idő után már nem akarsz róla fényképet készíteni és feltölteni az Instagramra, hanem csak nézni akarod. Különben is, ti sem szeretnétek 365 naplementés cikket olvasni. A pillanatot meg kell élni, amiben a technika hátráltathat bennünket. Ha a természetet nézed az agyadnak lehetősége lesz újratölteni és helyreállni.

6. Segít értékelni az élet ajándékait. - Amikor az emberek összegyűlnek a strandon vagy épp egy bárban, hogy megnézzék a távozó napot, majd amikor az lemegy tapsolnak vagy éppen csókot adnak egymásnak segít abban, hogy minden napot megünnepeljünk. Az "apróbb" dolgokért is hálásabbak leszünk.

7. Inspirálni fog! - Ahogy költőket, festőket és bloggereket is megihletett a naplemente, téged is ösztönözhet valami újra ez az időtlen és állandó folyamat. Mahatma Gandhi azt mondta (szabad fordításan):

"Amikor a naplemente varázsát vagy a hold szépségét csodálom, a Teremtő imádása közben kiterjed a lelkem."

Forrás: Huffington Post

És így fest ez a gyakorlatban:

NAPFELKELTE ATHÉN

Athénban nagyon korán kellett ébredni, hogy elérjük a kompot. Akkor meg sem fordult a fejemben a napfelkelte gondolata. Ültem a kompon a sötétben és egyszercsak hunyorogni kezdtem, mert az első arany sugarak beérkeztek az ablakon. Hirtelen felébredtem és nem tudtam betelni a látvánnyal.

Annyi energia volt ebben a napfelkeltében, mint talán még soha. A következő pár órában amíg a tengeren zötykölődtünk, egy videót készítettem a hajnalban látottakról:

NAPLEMENTE NAXOS

A görög naplementét sok helyen megtapsolják. Naxos szigetén nem foglalkoztak ezzel, viszont gyönyörű volt a hosszú kompozás után visszamenni a tengerhez és követni, ahogy a világos sárga-fehér fényből lassan aranyos, rezes, narancsos, bordós, majd lilás és kékes fény lesz. Remek kezdés volt ez a naxosi kikapcsolódáshoz.

NAPOZÁS

Annyira megfogott ez a partszakasz, hogy másnap is ide tértünk vissza. Most nem a parton, hanem egy part menti hangulatos bárban néztük a pislákoló napsugarakat. Café del Mar hangulat volt a Banana Bar-ban Agia Anna strandján.

A nyaralás utolsó naplementéje erős szimbólum. Befejeződik a megérdemelt pihenés. Következő nap indulunk haza. Habár tudjuk, hogy a nap otthon is hasonló színekben fog a horizont alá bukni, az már nem lesz olyan, mint a nyaraláskor.

Viszont, ahogy a nap ismét felkel, tudjuk, hogy hamarosan mi is ismét útnak indulunk egy következő nyaralós napfelkeltére.

Ezek a gondolatok és fényképek adjanak erőt és inspirációt a hétköznapokhoz a nyaralás után és a következő előtt!

Naxos szigetről hasznos tanácsokat ebben a bejegyzésben találsz!

Ne maradj le a többi utazásról se, csatlakozz a Facebookon, az Instagramon és a Youtubeon!

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Booking.com

Instagram

Szállásfoglalás

Címkék

Airport (4) Amerikai Egyesült Államok (17) Anglia (5) art (17) Art is Business (4) athen (3) Ausztria (4) Ázsia (6) a világ leggiccsesebb naplementéi (3) a világ második legjobb állása (12) Balázs utazik (4) beach (6) Berlin (14) biztonság (3) bor (3) budapest (3) Budapest (11) business lounge (3) club med (7) cool (11) costa (10) covid (10) cruising (3) desztináció marketing (3) disneyland (3) dubai (3) Ecuador (3) elnökválasztás (3) Európa (3) feelaustria (3) Finnország (4) Florida (4) food (3) foto (9) franciaország (10) Galapagos szigetek (3) gasztro (15) GermanyAwaitsYou (3) görögország (10) hajó (12) hotel (7) Ibiza (4) Japán (4) Kalifornia (4) karácsony (3) karácsonyi ajándék (6) karib szigetek (17) Kína (5) London (13) London2012 (5) Los Angeles (3) Magyarország (11) Malmo (3) mauritius (9) Miami (7) Miami Beach (4) Mikulás (7) Motto (3) museum (3) naplemente (6) Naxos (3) Németország (20) NEW YORK (6) New York (12) New York City (4) nyaralás (3) oasis of the seas (16) Olimpia (4) Origo (4) Őrség (4) Őrségi Nemzeti Park (3) párizs (5) Peking (5) Press (40) provence (5) rádió (3) Reggeli (3) repülés (10) repülőtér (4) roadtrip (3) Rovaniemi (3) royal caribbean (18) RTL Fókusz (6) RTL KLUB (10) Sajtó (28) sajtozsemle (30) Samsung (6) Samsung Global Blogger (8) Spanyolország (7) Spektrum Home (3) st. john (3) st. martin (4) strand (4) Svajc (4) Svédország (3) Szingapúr (3) sztárok nyomában (4) tenger (3) tengerihajó (3) Tokio (3) Tokyo (3) Törökország (3) USA (33) utazas (48) utazás (10) video (47) Washington (4) Washington DC (3) where the hell is matt (3)