St. Maarten

Szent Márton szigetén nem mi voltunk az első tengerjáró hajó, amelyik aznap megpihent. Négyen álltunk sorba a betonperemeken, pedig még főszezon sincs. Előfordult már olyan, hogy egyszerre 8 hajó dokkolt a kikötőben. Ez nagyjából harmincezer éhes és shoppingolni vágyó turistát jelent a szigetnek egy napra. Igen, tömeg van a szigeten ezeken a napokon, hiszen minden a hajó vendégeiről szól. Kirándulások tucatjaira fizetnek be, a duty free gyémántboltok megtelnek; az amerikai nyugdíjasok a szűk kis megtakarított pénzükből egy pár karátos karibi emlékre ruháznak be majd bedobnak egy vödör csípős csirkeszárnyat a KFC-ben.

A szigeten van látnivaló egyébként, legalábbis több, mint St. John-on. Egy egész napos sziget kirándulásra fizettünk be, csak remélni mertem, hogy nem a turista üzletekről fog szólni a kul-túra. Nehézkésen, de elindult a csapat, amelyben az átlagéletkor 45 év körül volt. Ezt is én vittem ilyen mélyre a szerény 26 évemmel. A helyi idegenvezetőnk egy furcsán beszélő lelkes buszvezető volt, aki már az első percben megnyugtatott, hogy ő bizony tudja, hol lehet a legjobban vásárolni a szigeten. Na bumm, a jóslatom bejött.

St. Martin szigete két részből áll: holland (Saint Marteen) és francia (St. Martin). A holland részről indultunk, ahol nagyon helyes színes karibi koloniális stílusban épült házakat és egy teljesen üres tengerparton vettünk a górcsőnk alá. A fővárosba mélye, Philipsburg hihetetlen mennyiségű üzletet rejt: a piactól az überchic butikokon keresztül, a pia-szivar-ékszer boltokon át a helyes kézműves galériákig sok minden megtalálható itt. Egy csapat a mi hajónkról már egy spéci városnézésen vett részt, Segway-kel közlekedtek, egy másik, kicsit vadabb bagázs pedig Harley motorokat kölcsönzött és masírozott át a városka főutcáján. A parti bárok redőnyét épp most húzzák fel, a pult mögött egy mosolygós mamma tisztítja a poharakat, aki már így korán reggel hatalmas mosollyal invitált minket egy frissítőre. Akartunk is inni egyet, aztán a szomszédos szuvenír bolt előtt egy farmerba és csíkos mellénykébe öltöztetett kutyus látványa nem hagyott nyugodni és elkezdtem kattogtatni.

Egyik kilátóról mentünk a másikra, átléptük a holland határt és máris a francia részen termettünk. A szigeten állandóan dugók vannak, amin nem kell meglepődni, csupán okosan kell az időnket beosztani. Helyi idegenvezetőnk a nehéz közlekedés egy szexista poénnal fejelte meg. A barátnőiről hadovált össze-vissza. Pedig egy olyasfajta fickónak tűnt, aki már túl van a férfi menopauzán. Ezek szerint az ő kapuját éppen csak most zárták.

Marigotban, amely a francia terület fővárosa egy piacon vásárolgattunk. Fűszerek, italok, halak és sok-sok izgalmas karakter vett minket körbe. Bálákban álltak a vanília rudak, ízesített színes szörpök garmadája sorakozott a polcokon. Igazi barátságokra
tettem itt szert: egy testileg mind lelkileg nagydarab asszonyság a saját fiához hasonlított, amit a mai napig nem tudok helyre tenni, a néni ugyanis nem a napon barnult be. Az összehasonlítást három dologra tudom felfűzni: 1) azt feltételezem, hogy a csoki asszonyság gyermekének apja fehér volt. 2) a papa vörös volt, hiszen az előző napi leégésem után a rák színében csillogtam, ezért lehet, hogy a fia vöröses. 3) nem vagyok tisztában azzal, hogy valójában én nem is kaukázusi vagyok.

Koffein-éhségem csillapítására egy tipikus francia kávézóba ülünk be, már amennyire itt a Karib-térségben bármi is autentikusan lehet francia. Capuccino és crossaint fogyasztok és próbálok twittelni nem sok sikerrel. Itt euróval fizetünk, bár némely üzlet portálján ott virít a tábla, hogy 1 euro = 1 usd, így akár az amerikai zöldhasúval is intézhetjük a cehhet.

2011-04-27 001 175

Visszapattanunk a kisbuszba miután végeztünk, transzfer vissza a kikötőhöz, a program véget ért. Illetve, nekünk csak itt kezdődött el, de erről majd a következő posztban.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Booking.com

Instagram

Szállásfoglalás

Címkék

Airport (4) Amerikai Egyesült Államok (17) Anglia (5) art (17) Art is Business (4) athen (3) Ausztria (4) Ázsia (6) a világ leggiccsesebb naplementéi (3) a világ második legjobb állása (12) Balázs utazik (4) beach (6) Berlin (14) biztonság (3) bor (3) budapest (3) Budapest (11) business lounge (3) club med (7) cool (11) costa (10) covid (10) cruising (3) desztináció marketing (3) disneyland (3) dubai (3) Ecuador (3) elnökválasztás (3) Európa (3) feelaustria (3) Finnország (4) Florida (4) food (3) foto (9) franciaország (10) Galapagos szigetek (3) gasztro (15) GermanyAwaitsYou (3) görögország (10) hajó (12) hotel (7) Ibiza (4) Japán (4) Kalifornia (4) karácsony (3) karácsonyi ajándék (6) karib szigetek (17) Kína (5) London (13) London2012 (5) Los Angeles (3) Magyarország (11) Malmo (3) mauritius (9) Miami (7) Miami Beach (4) Mikulás (7) Motto (3) museum (3) naplemente (6) Naxos (3) Németország (20) NEW YORK (6) New York (12) New York City (4) nyaralás (3) oasis of the seas (16) Olimpia (4) Origo (4) Őrség (4) Őrségi Nemzeti Park (3) párizs (5) Peking (5) Press (40) provence (5) rádió (3) Reggeli (3) repülés (10) repülőtér (4) roadtrip (3) Rovaniemi (3) royal caribbean (18) RTL Fókusz (6) RTL KLUB (10) Sajtó (28) sajtozsemle (30) Samsung (6) Samsung Global Blogger (8) Spanyolország (7) Spektrum Home (3) st. john (3) st. martin (4) strand (4) Svajc (4) Svédország (3) Szingapúr (3) sztárok nyomában (4) tenger (3) tengerihajó (3) Tokio (3) Tokyo (3) Törökország (3) USA (33) utazas (48) utazás (10) video (47) Washington (4) Washington DC (3) where the hell is matt (3)